Przedstawiciele japońskiej branży kosmetycznej spotkali się z podlaskimi przedsiębiorcami
Mai Honma z Tokio chciałaby wprowadzić nowe produkty do oferty firmy Fanction Inc. Z kolei Aneta Kolendo-Borowska, właścicielka Bless Me Cosmetics, planuje rozszerzyć obecność na rynku azjatyckim. Czy firmy nawiążą współpracę? – Jestem przekonany, że dzięki takim inicjatywom współpraca między Polską a Japonią będzie się rozwijać, przynosząc konkretne efekty dla obu stron – powiedział członek zarządu Jacek Piorunek.
Mowa o środowym (19.02) spotkaniu przedstawicieli japońskiej branży kosmetycznej z podlaskimi przedsiębiorcami. Odbyło się ono w gmachu Opery i Filharmonii Podlaskiej. Wydarzenie zorganizowały Biuro Promocji Gospodarczej UMWP i Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Jest ono elementem cyklu misji przyjazdowych w ramach Programu Gospodarczego Polski na Expo 2025 Osaka, Kansai.
–Wramach inicjatywy odwiedzili nas przedstawiciele dwunastu firm, stowarzyszeń, dystrybutorów zbranży kosmetycznej zJaponii. Spotkają się zprzedstawicielami dziewięciu podlaskich firm–mówił Jacek Piorunek.
Podlaską branżę beauty reprezentowały: BlessMe Cosmetics, Equalan Pharma, Hrabina Rzewuska, Jozka, Miodowa Mydlarnia, Mydlarnia Cztery Szpaki, Neboa, Solution4Labs, Vet Nose. Goście z Japonii przyjechali z konkretnymi potrzebami i planami biznesowymi. Formuła spotkania – bezpośrednie rozmowy – umożliwiła omówienie tych potrzeb. Na przykład Mai Honma, założycielka firmy Fanction Inc., chciałaby rozwinąć ofertę.
– Planuję powiększyć asortyment produktów. Do tej pory firma oferowała produkty służące zaspokajaniu podstawowych potrzeb higienicznych kobiet w sytuacjach kryzysowych, na przykład podczas ewakuacji, polegających np. na możliwości uprania bielizny. Chciałabym natomiast zaproponować produkty poprawiające kobietom samopoczucie, choćby do pielęgnacji twarzy – mówiła Mai Honma.
Podlaskie to dobre miejsce do poszukiwania inspiracji i nowych kontaktów. Szczególnie w tej branży. Region słynie bowiem z bogactw naturalnych, takich jak choćby zioła, oleje czy miód, które są wykorzystywane do produkcji kosmetyków. Tym potencjałem goście z Japonii byli bardzo zainteresowani. Podlaskie firmy są z kolei bardzo zainteresowane obecnością na rynku azjatyckim. Niektóre marki, jak np. Bless Me Cosmetics, są tam już obecne od kilku lat i chciałyby tę obecność rozszerzać.
– W Tokio byliśmy po raz pierwszy na targach kosmetycznych w styczniu 2020 roku. Byliśmy tam z moim pierwszym produktem, wtedy jeszcze nie przypuszczałam, że będę miała tak rozbudowaną markę kosmetyczną. Na początku maja miałam już podpisaną umowę i mój pierwszy produkt – serum rozświetlające – wszedł na rynek japoński – opowiadała Aneta Kolendo-Borowska, właścicielka firmy. – Od tamtego momentu rozpoczął się bardzo duży rozwój mojej marki, na pewno udział w targach w Tokyo dodał jej skrzydeł.
Władze województwa doceniają wartość tego rodzaju inicjatyw w kontekście rozwoju międzynarodowych relacji biznesowych. Stąd działania promocyjne Podlaskiego w ramach udziału Polski w Expo 2025, Osaka, Kansai. Przypomnijmy, że w kwietniu będziemy tam obecni z prezentacją kulturalną, w maju natomiast ruszy Podlaska Misja Gospodarcza – swoją ofertę zaprezentuje 20 firm z regionu, w tym te z branży kosmetycznej.
Relacja w Telewizji Narew:
Fotorelacja z wydarzenia:
Kontakt
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego ul. M. Curie-Skłodowskiej 14 15-097 Białystok
Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów
Biuro Promocji Gospodarczej ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1 15-888 Białystok