11 października br. w Białymstoku odbyło się pierwsze z czterech spotkań organizowanych w ramach warsztatów przygotowujących podlaskie startupy do ekspansji międzynarodowej. Uczestniczyli w nim przedstawiciele regionalnych przedsiębiorstw zainteresowani sprzedażą swoich produktów na rynkach zagranicznych. Uczestnicy warsztatów zostali wyłonieni podczas rekrutacji, która prowadzona była w dniach 10-30 września 2024 r. przez Biuro Promocji Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego na stronie internetowej investinpodlaskie.pl.
Warsztaty są doskonałą okazją do zapoznania się z praktycznymi aspektami sztuki prezentacji i wystąpień publicznych w języku angielskim, prowadzenia negocjacji oraz znaczenia różnic kulturowych w biznesie międzynarodowym. Moderatorami są doświadczeni trenerzy: Guy Torr, specjalizujący się w komunikacji publicznej oraz Michał Futyra, ekspert ds. komunikacji międzykulturowej.
Pozyskanie wiedzy niezbędnej w ekspansji międzynarodowej to nie jedyna korzyść z udziału w warsztatach. Podczas ostatniego spotkania odbędzie się konkurs Demo Day, w którym nagrodą dla pięciu najlepszych uczestników, będzie wyjazd na event technologiczny Slush 2024, odbywający się w listopadzie 2024 r. w Helsinkach. Wszystkie koszty związane z wyjazdem oraz udziałem w wydarzeniu, podobnie jak koszty udziału w warsztatach, pokrywane są przez Organizatora, którym jest Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.
Warsztaty dla startupów organizowane są w ramach Projektu „Promocja gospodarcza MŚP – Podlaskie Centrum Eksportera”, współfinansowanego ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Priorytet I: Badania i innowacje, Działanie 1.5.: Wzrost konkurencyjności podlaskich przedsiębiorstw, Typ: Internacjonalizacja i promocja gospodarcza MŚP.