Regulamin

rekrutacji oraz uczestnictwa przedsiębiorców
w Podlaskiej Misji Gospodarczej, odbywającej się podczas
Wystawy Światowej EXPO 2025 Osaka, Kansai

SPIS TREŚCI

Słownik pojęć

Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:

  1. Małe przedsiębiorstwo – przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 50 pracowników i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 10 milionów EUR.
  2. Mikroprzedsiębiorstwo – przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 10 pracowników i którego roczny obrót lub roczna suma bilansowa nie przekracza 2 milionów EUR.
  3. MŚP – mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
  4. Organizator – Województwo Podlaskie, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, z siedzibą w Białymstoku, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 14, 15-097 Białystok. Za kwestie organizacyjne związane z rekrutacją uczestników oraz organizacją Podlaskiej Misji Gospodarczej odpowiada Biuro Promocji Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok.
  5. Podlaska Misja Gospodarcza (Misja) – misja handlowa podlaskich przedsiębiorców do Osaki (Japonia) w trakcie Wystawy Światowej EXPO 2025.
  6. Pomoc de minimis – pomoc, o której mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013, s. 1, z późn. zm., zwanym dalej Rozporządzeniem Komisji (UE) nr 2023/2831) oraz rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 kwietnia 2024 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów na lata 2021–2027 (Dz.U. z 2024 r., poz. 598).
  7. Projekt – Projekt „Promocja gospodarcza MŚP – Podlaskie Centrum Eksportera”, współfinansowany ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Priorytet I: Badania i innowacje, Działanie 1.5.: Wzrost konkurencyjności podlaskich przedsiębiorstw, Typ: Internacjonalizacja i promocja gospodarcza MŚP.
    Projekt realizowany jest w partnerstwie, zgodnie z ustawą o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 z dnia 28 kwietnia 2022 r. Województwo Podlaskie/Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego jest Liderem Projektu, natomiast Partnerem Projektu jest konsorcjum zawarte pomiędzy trzema instytucjami otoczenia biznesu, tj.: Podlaską Fundacją Rozwoju Regionalnego (Partner wiodący konsorcjum), Izbą Przemysłowo-Handlową w Białymstoku oraz Podlaskim Klubem Biznesu.
    Głównym celem projektu jest wspieranie w sposób kompleksowy aktywności eksportowej mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z województwa podlaskiego. Działania ukierunkowane są na wsparcie przedsiębiorców zainteresowanych rozszerzeniem prowadzonych już działań eksportowych, jak również podmiotów, które nie posiadają jeszcze doświadczenia w eksporcie swoich produktów czy usług na rynki zagraniczne, a chcą znacząco przyspieszyć ten proces.
  8. Regulamin – regulamin rekrutacji oraz uczestnictwa przedsiębiorców w Podlaskiej Misji Gospodarczej podczas Wystawy Światowej EXPO 2025 Osaka, Kansai.
  9. Reprezentant Uczestnika rekrutacji – osoba zatrudniona w przedsiębiorstwie uczestniczącym w procesie rekrutacji, która została oddelegowana do udziału w Podlaskiej Misji Gospodarczej.
  10. Wystawa Światowa EXPO 2025 Osaka, Kansai (EXPO 2025) – największe i najważniejsze wydarzenie gospodarczo-promocyjne na świecie. Udział Polski w EXPO 2025 ma na celu wzmacnianie wizerunku kraju na arenie międzynarodowej, nawiązywanie nowych kontaktów gospodarczych oraz promocję polskiej nauki, kultury i turystyki.
  11. Strona www – strona internetowa Organizatora rekrutacji, dostępna pod adresem https://investinpodlaskie.pl/.
  12. Średnie przedsiębiorstwo – przedsiębiorstwo, które zatrudnia mniej niż 250 pracowników
    i którego roczny obrót nie przekracza 50 milionów EUR lub roczna suma bilansowa nie przekracza 43 milionów EUR.
  13. Uczestnik rekrutacji – przedsiębiorstwo z sektora MŚP, które bierze udział w procesie rekrutacji.

§ 1.
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin został przygotowany na potrzeby rekrutacji oraz uczestnictwa przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa podlaskiego w Podlaskiej Misji Gospodarczej do Japonii podczas Wystawy Światowej EXPO 2025 Osaka, Kansai (dalej: „Misja”). Misja stanowi jedno z zadań Projektu „Promocja gospodarcza MŚP – Podlaskie Centrum Eksportera” (dalej: „Projekt”), a jej organizacja współfinansowana jest ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Priorytet I: Badania i innowacje, Działanie 1.5.: Wzrost konkurencyjności podlaskich przedsiębiorstw, Typ: Internacjonalizacja i promocja gospodarcza MŚP.
  2. Organizatorem Misji jest Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego (dalej: „Organizator”).
  3. Udział w Misji jest bezpłatny. Pokrywane przez Organizatora koszty udziału w Misji stanowią pomoc de minimis dla MŚP, opisaną szczegółowo w 2 niniejszego Regulaminu.
  4. Organizacja Misji ma na celu w szczególności: promocję podlaskich produktów, poszerzenie grona klientów, nawiązanie kontaktów z partnerami zagranicznymi, poznanie potrzeb
    i oczekiwań konsumentów z rynków zewnętrznych oraz budowanie marki produktu i firmy poza granicami Polski.
  5. Celem rekrutacji jest wyłonienie maksymalnie 20 (słownie: dwudziestu) przedstawicieli przedsiębiorstw z sektora MŚP (mikro, małych i średnich przedsiębiorstw), którzy wezmą udział w Misji.
  6. Misja zostanie zorganizowana w dniach 17/18-22/23 maja 2025 r. i obejmie udział w Polsko-Japońskim Forum Eksportowym zaplanowanym na 20 maja 2025 r.
  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu organizacji Misji lub jej odwołania w przypadku wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej organizację w terminie, o którym mowa w § 1 ust. 6 niniejszego Regulaminu.

§ 2.
Dofinansowanie | Pomoc de minimis

  1. Uczestnikowi Misji udzielane jest dofinansowanie w ramach pomocy de minimis w oparciu o Umowę dotyczącą uczestnictwa w Podlaskiej Misji Gospodarczej do Japonii podczas Wystawy Światowej EXPO 2025 Osaka, Kansai, stanowiącą załącznik nr 1 do Regulaminu. Dzień podpisania umowy o dofinansowanie jest dniem udzielenia pomocy de minimis. Na potwierdzenie wysokości udzielonej pomocy de minimis Uczestnik Misji otrzyma zaświadczenie o pomocy de minimis.
  2. W ramach pomocy de minimis Organizator pokrywa następujące koszty dla jednego Uczestnika Misji:
    1) koszty przelotu/przejazdu do/z miejsca docelowego Misji,
    2) zakwaterowanie ze śniadaniami,
    3) transport lokalny,
    4) karta wstępu na Wystawę Światową EXPO 2025 Osaka, Kansai,
    5) ubezpieczenie osobowe,
    6) udział w Polsko-Japońskim Forum Eksportowym w dn. 20 maja 2025 r.,
    7) wyżywienie podczas Misji (4 ciepłe posiłki, w tym kolacja biznesowa).
  1. Pomoc de minimis dla przedsiębiorców jest udzielana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 kwietnia 2024  r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów na lata 2021–2027 (Dz.U. z 2024 r., poz. 598), do której mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2023/2831 z 15.12.2023).
  2. O dofinansowanie kosztów, o których mowa w ust. 2, w ramach pomocy de minimis, nie mogą ubiegać się przedsiębiorcy, którzy nie spełniają warunków określonych w ust. 3.
  3. Ewentualne diety pobytowe, wyżywienie poza wskazanym w ust. 2, dojazd do/z Białegostoku, Uczestnik Misji pokrywa we własnym zakresie.

§ 3.
Uczestnik rekrutacji | Reprezentant Uczestnika

  1. Rekrutacja ma charakter otwarty i kierowana jest do przedsiębiorców z sektora MŚP (mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw) z zastrzeżeniem, iż muszą oni spełniać warunki, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 17 kwietnia 2024  r. w sprawie udzielania pomocy de minimis w ramach regionalnych programów na lata 2021–2027 (Dz.U. z 2024 r., poz. 598).
  2. Każdy przedsiębiorca zainteresowany uczestnictwem w Misji i spełniający kryteria formalne ma szanse zakwalifikowania się.
  3. Proces rekrutacji jest prowadzony z uwzględnieniem zasad równości szans oraz niedyskryminacji, co oznacza, że na żadnym etapie nie będzie miała miejsce dyskryminacja uczestników ze względu na wiek, płeć, niepełnosprawność, orientację, wyznanie, itp.
  4. O udział w Misji ubiegać się mogą przedsiębiorcy, którzy:
    1) posiadają siedzibę główną lub stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej na terenie województwa podlaskiego potwierdzone wpisem do odpowiedniego rejestru (KRS lub CEiDG),
    2) nie zawiesili lub nie zaprzestali prowadzenia działalności gospodarczej na dzień złożenia wniosku rekrutacyjnego oraz w trakcie udziału w Misji,
    3) nie zalegają z opłatą podatków na rzecz Skarbu Państwa oraz JST,
    4) prowadzą działalność, której charakter wpisuje się w szczególności w sektory gospodarki o największym potencjale eksportowym na rynek japoński, tj.:
      a) IT/Fintech,
      b) gamingowy,
      c) kosmetyczny,
      d) medyczny i farmaceutyczny,
      e) rolno-spożywczy (w tym AgriTech),
      f) zielonych technologii (w tym branża wodorowa),
    5) nie podlegają wykluczeniu z możliwości otrzymania wsparcia ze środków Unii Europejskiej – nie orzeczono wobec nich zakazu dostępu do środków funduszy europejskich na podstawie:
      a) 207 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2024 r. poz. 1530 z późn. zm.),
      b) 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzenia wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. 2021 r., poz.1745 z późn. zm.),
      c) 9 ust. 1 pkt 2 a) ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. 2023 r. poz. 659 z późn. zm.),
      d) 61 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 (Dz. U. 2022 r. poz. 1079 z późn. zm.),
      e) przepisów ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z dnia 13 kwietnia 2022 r. (Dz. U. 2024 r. poz. 507 z późn. zm.),
      f) przepisów: rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006, rozporządzeń Rady (UE) nr 269/2014, (UE) nr 208/2014, decyzji Rady 2014/145/WPZiB, rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014.
  5. Uczestnik rekrutacji może być reprezentowany podczas Misji przez maksymalnie jednego reprezentanta, z zastrzeżeniem postanowień § 5 ust. 16. Reprezentant uczestnika musi znać język angielski lub japoński w stopniu co najmniej komunikatywnym, umożliwiającym prezentację przedsiębiorstwa w trakcie rozmów z partnerami zagranicznymi.

§ 4.
Etapy rekrutacji

  1. Rekrutacja na Misję prowadzona jest w pięciu etapach:
    1) Etap I – wypełnienie i wysłanie wniosku rekrutacyjnego on-line,
    2) Etap II – ocena formalna i merytoryczna wniosków,
    3) Etap III – ogłoszenie wyników rekrutacji,
    4) Etap IV – dostarczenie dokumentów,
    5) Etap V – zawarcie umowy między Uczestnikiem a Organizatorem.
  2. Termin rozpoczęcia oraz czas trwania rekrutacji zostanie ogłoszony na stronie internetowej investinpodlaskie.pl, nie później niż 1 dzień przed rozpoczęciem rekrutacji.
  3. W przypadku nieosiągnięcia zakładanej liczby zrekrutowanych Uczestników dopuszczalne jest wydłużenie terminu składania wniosków rekrutacyjnych lub ogłoszenie rekrutacji uzupełniającej. Informacja nt. wydłużenia terminu lub ogłoszenia rekrutacji uzupełniającej będzie każdorazowo publikowana na stronie internetowej Organizatora.
  4. ETAP I REKRUTACJI – WYPEŁNIENIE I WYSŁANIE WNIOSKU REKRUTACYJNEGO:
    1) Uczestnik rekrutacji składa wniosek rekrutacyjny wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza zamieszczonego na stronie internetowej wskazanej w ust. 2, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu. Wniosek rekrutacyjny złożony w inny sposób, nie będzie rozpatrywany.
    2) Dane teleadresowe Uczestnika podane we wniosku rekrutacyjnym muszą być aktualne. Wskazany we wniosku adres siedziby Uczestnika oraz adres e-mail wykorzystywane będą do korespondencji prowadzonej w trakcie rekrutacji oraz po jej zakończeniu.
    3) Potwierdzeniem prawidłowego złożenia wniosku rekrutacyjnego jest otrzymanie przez Uczestnika rekrutacji automatycznej wiadomości e-mail, która zostanie wysłana na adres wskazany w formularzu on-line. W przypadku braku otrzymania wiadomości e-mail w ciągu 15 minut od wysłania wniosku rekrutacyjnego, Uczestnik powinien niezwłocznie skontaktować się z Organizatorem.
    4) Złożenie wniosku rekrutacyjnego oznacza:
      a) potwierdzenie zgodności z prawdą oświadczeń zawartych we wniosku rekrutacyjnym,
      b) zobowiązanie się przedsiębiorcy do udziału w Misji na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz Umowie, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu.
    5) Za datę wpływu wniosku rekrutacyjnego będzie uznawana data i godzina (w formacie rok/miesiąc/dzień, godz./min./sek.) złożenia wniosku w formie elektronicznej on-line.
  5. ETAP II REKRUTACJI – OCENA FORMALNA I MERYTORYCZNA WNIOSKÓW:
    1) Wnioski rekrutacyjne zostaną ocenione przez Komisję Oceniającą, w skład której wchodzi minimum trzech przedstawicieli Organizatora, w terminie do 7 dni roboczych od zakończenia przyjmowania zgłoszeń.
    2) Wynik oceny merytorycznej wniosku rekrutacyjnego stanowi średnią arytmetyczną ocen przyznanych przez członków Komisji Oceniającej.
    3) W przypadku braków w złożonym wniosku rekrutacyjnym możliwych do uzupełnienia lub w przypadku wątpliwości co do informacji w nim zawartych, Organizator wzywa Uczestnika rekrutacji do uzupełnienia wniosku rekrutacyjnego lub przesłania wyjaśnień drogą elektroniczną. Treść złożonych wyjaśnień stanowić będzie wówczas integralną część wniosku rekrutacyjnego.
    4) W przypadku oczywistej omyłki we wniosku rekrutacyjnym, tj. omyłki którą Organizator może sam poprawić, Organizator samodzielnie poprawia tę omyłkę, informując o tym fakcie Uczestnika albo wzywa Uczestnika do poprawienia oczywistej omyłki drogą elektroniczną.
    5) Na podstawie wyników oceny merytorycznej Komisja Oceniająca ustala listę rankingową wniosków.
    6) Przedsiębiorcy zostaną poinformowani drogą telefoniczną lub mailową o wynikach rekrutacji w terminie do 10 dni roboczych od zakończenia przyjmowania zgłoszeń.
  6. ETAP III REKRUTACJI – OGŁOSZENIE WYNIKÓW REKRUTACJI:
    1) Po zakończeniu oceny wszystkich wniosków rekrutacyjnych, Organizator opublikuje na swojej stronie internetowej pełną listę Uczestników rekrutacji, których wnioski spełniły kryteria oceny formalnej, z wyróżnieniem Uczestników, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w Misji. Lista zostanie zamieszczona na stronie investinpodlaskie.pl w terminie 10 dni roboczych od zakończenia przyjmowania zgłoszeń.
    2) Przedsiębiorcy niezakwalifikowani do udziału w Misji, a spełniający kryteria udziału, zostaną umieszczeni na liście rezerwowej. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa zakwalifikowanego Uczestnika lub niedostarczenia wymaganej dokumentacji w formie papierowej lub podpisanej podpisem cyfrowym, wniosek rekrutacyjny uznaje się za nieważny, a miejsce Uczestnika zajmuje kolejny z listy rezerwowej z największą liczbą punktów.
    3) Uczestnik, który nie zgadza się z wynikiem oceny wniosku, może w terminie 3 dni kalendarzowych od ogłoszenia informacji, o której mowa w ust. 6 pkt 1, skierować do Organizatora wniosek o ponowną ocenę wniosku wraz z uzasadnieniem.
    4) W sytuacji gdy przedsiębiorcy nie będą spełniać warunków uczestnictwa, zostanie przeprowadzona rekrutacja uzupełniająca.
  7. ETAP IV REKRUTACJI – DOSTARCZENIE DOKUMENTÓW:
    1) Zakwalifikowani Uczestnicy, którzy uzyskali liczbę punktów uprawniającą do udziału w Misji i spełniają warunki uczestnictwa, zobowiązani są do dostarczenia wydrukowanych i podpisanych wniosków rekrutacyjnych, które zostały uprzednio przesłane drogą elektroniczną, a także:
      a) kopii zaświadczeń o pomocy de minimis w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie albo oświadczenie o wielkości takiej pomocy, zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do Regulaminu albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy zgodnych z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. 2024 poz. 976),
      b) formularza informacji, o których mowa w art. 37 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu,
      c) oświadczenia dotyczącego spełnienia kryteriów MŚP, którego wzór stanowi załącznik nr 5 do niniejszego Regulaminu,
      d) oświadczenia dotyczącego zapoznania się z Klauzulą Informacyjną Administratora, stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszego Regulaminu oraz innych dokumentów wymaganych przez Organizatora.
    2) Dokumenty w formie papierowej, podpisane przez osobę do tego upoważnioną, należy dostarczyć w terminie do 10 dni roboczych (decyduje data wpływu do Organizatora) od dnia opublikowania informacji o wynikach rekrutacji na stronie internetowej Organizatora, w zamkniętej kopercie, osobiście, korespondencyjnie pocztą lub przesyłką kurierską, na adres:
    Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
    Biuro Promocji Gospodarczej
    ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1
    15-888 Białystok
    3) Dopuszcza się możliwość dostarczenia dokumentów, o których mowa w pkt 1 w formie elektronicznej z zastrzeżeniem, iż:
      a) wszystkie dokumenty zostaną zapisane w formacie pliku PDF oraz opatrzone podpisem elektronicznym osób upoważnionych do reprezentowania Uczestnika,
      b) pliki zostaną przesłane pocztą elektroniczną jako załączniki do wiadomości skierowanej na adres rekrutacja@investinpodlaskie.pl,
      c) spełnione zostaną warunki, o których mowa w pkt 4 poniżej.

    4) Dokumenty, o których mowa w pkt 1 powyżej muszą zostać podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Uczestnika, zgodnie z wpisem do właściwego rejestru przedsiębiorców. W sytuacji, kiedy dokumenty zostaną podpisane przez osobę inną niż uprawniona, należy do nich dołączyć stosowne pełnomocnictwo, obejmujące swoim zakresem upoważnienie do podpisania dokumentów w imieniu Uczestnika.
    5) Nie dopuszcza się modyfikacji wniosku rekrutacyjnego, wypełnienia pismem odręcznym oraz nanoszenia na nim odręcznych poprawek lub dopisków.
    6) W sytuacji, kiedy Uczestnik nie dostarczy wymaganych dokumentów lub jeżeli w toku ich analizy przez Organizatora okaże się, że nie spełnia on wymaganych kryteriów, zostanie usunięty z listy Uczestników, a w jego miejsce na liście znajdzie się Uczestnik, który uprzednio znalazł się na liście rezerwowej.

  8. ETAP V REKRUTACJI – ZAWARCIE UMOWY:
    1) Po zakończeniu procedury rekrutacyjnej Organizator przygotuje do podpisu Uczestnika Umowę w sprawie uczestnictwa w Misji.
    2) Umowa, o której mowa w pkt 1 powyżej może być zawarta w formie elektronicznej,
    z zastrzeżeniem, iż zostanie opatrzona podpisem elektronicznym osób upoważnionych do reprezentacji Uczestnika oraz Organizatora.
    3) Przed zawarciem umowy, o której mowa w pkt 1 powyżej, Uczestnik rekrutacji może bez konsekwencji wycofać wniosek rekrutacyjny na każdym etapie procesu rekrutacji.
  9. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za:
    1) problemy w funkcjonowaniu strony internetowej, na której prowadzona jest rekrutacja, jeżeli nastąpiły one wskutek zdarzeń, których Organizator przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie przewidzieć lub którym nie mógł zapobiec, w szczególności w przypadku problemów związanych ze zdarzeniami losowymi o charakterze siły wyższej,
    2) przerwy w funkcjonowaniu strony internetowej, na której prowadzona jest rekrutacja, zaistniałe z przyczyn technicznych niezależnych od Organizatora.

§ 5.
Kryteria rekrutacji

  1. Rekrutacja na udział w Podlaskiej Misji Gospodarczej obejmuje część formalną oraz część merytoryczną, które będą prowadzone w oparciu o kryteria opisane poniżej.
  2. KRYTERIA OCENY FORMALNEJ:
L.p. Nazwa kryterium Ocena
1) Uczestnik posiada status mikro-, małego lub średniego przedsiębiorstwa.

TAK/NIE

2) Działalność prowadzona przez Uczestnika nie została zakończona lub zawieszona.

TAK/NIE

3) Uczestnik prowadzi działalność na terenie województwa podlaskiego od co najmniej 6 miesięcy (wg stanu na dzień złożenia wniosku).

TAK/NIE

4) Reprezentant uczestnika komunikuje się swobodnie w języku angielskim lub japońskim (co najmniej poziom B2).

TAK/NIE

5) Uczestnik kwalifikuje się do uzyskania pomocy de minimis.

TAK/NIE

  1. Rekrutacja na udział w Podlaskiej Misji Gospodarczej obejmuje część formalną oraz część merytoryczną, które będą prowadzone w oparciu o kryteria opisane poniżej.
  2. Stopień komunikowania się w języku angielskim lub japońskim, o którym mowa w ust. 2 należy zadeklarować po uprzednim przeprowadzeniu samodzielnej oceny. W tym celu należy skorzystać z Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego (CEFR) znajdującego się pod adresem https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages/table-2-cefr-3.3-common-reference-levels-self-assessment-grid.
  3. Ocena formalna dokonywana jest w formule spełnia/nie spełnia (TAK/NIE). Ocenę pozytywną otrzymają Uczestnicy, którzy otrzymają ocenę „TAK” w przypadku każdego z kryteriów oceny formalnej. Wszystkie kryteria oceny formalnej mają charakter obligatoryjny, niespełnienie któregokolwiek z kryteriów oceny formalnej skutkuje odrzuceniem wniosku rekrutacyjnego.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Uczestników pocztą elektroniczną na adres wskazany we wniosku rekrutacyjnym o przekazanie dodatkowych informacji lub wyjaśnień w przypadku powstania wątpliwości w zakresie spełniania któregokolwiek z kryteriów formalnych.
  5. Oceną merytoryczną zostaną objęte wyłącznie wnioski rekrutacyjne, które spełnią wszystkie kryteria oceny formalnej. Uczestnicy rekrutacji zostaną powiadomieni o wynikach oceny formalnej niezwłocznie po jej zakończeniu pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany we wniosku rekrutacyjnym.
  6. KRYTERIA OCENY MERYTORYCZNEJ:
L.p. Nazwa kryterium Liczba punktów
1)

Profil prowadzonej działalności

W ramach kryterium oceniany będzie, czy profil działalności prowadzonej przez Uczestnika wpisuje się w sektory działalności
o największym potencjale eksportowym na rynku japońskim, tj.: IT/Fintech, gamingowy, kosmetyczny, medyczny i farmaceutyczny, rolno-spożywczy (w tym AgriTech), zielonych technologii (w tym branża wodorowa):
1) profil działalności Uczestnika wpisuje się w ww. sektory: 10 pkt.
2) profil działalności Uczestnika nie wpisuje się w ww. sektory: 0 pkt.

Kryterium oceniane będzie na podstawie opisu produktu lub usługi zamieszczonego przez Uczestnika we wniosku rekrutacyjnym.
Brak przyznanych punktów w ramach kryterium „Profil prowadzonej działalności” nie będzie oznaczać odrzucenia wniosku.

0-10 pkt
2)

Potencjał marketingowy

W ramach kryterium oceniane będzie dysponowanie przez Uczestnika Misji w chwili składania wniosku rekrutacyjnego:
1) stroną internetową w języku japońskim: 3 pkt.,
2) strona internetowa w języku angielskim: 1 pkt.

Punkty w kryterium „Potencjał marketingowy” podlegać będą sumowaniu. Maksymalnie można uzyskać 4 punkty. Brak punktów przyznanych w ramach kryterium „Potencjał marketingowy” nie będzie oznaczać odrzucenia wniosku.
Kryterium oceniane będzie na podstawie materiałów dołączonych do wniosku rekrutacyjnego.

0-4 pkt
3)

Sprecyzowany cel wyjazdu

W ramach kryterium oceniany będzie fakt posiadania przez Uczestnika rekrutacji zdefiniowanego celu wyjazdu oraz dysponowania analizami dotyczącymi potencjału sprzedaży jego produktu na rynku japońskim:
1) precyzyjny opis celu wyjazdu: 0-4 pkt.,
2) analiza rynku docelowego (Japonia): 0-4 pkt.

Punkty w kryterium przyznawane będą na podstawie opisu zawartego we wniosku rekrutacyjnym w skali od 0 do 4. Brak sprecyzowanego celu wyjazdu lub brak analizy rynku docelowego oznaczać będzie, iż we wskazanych kryteriach przedsiębiorca otrzyma 0 punktów.
W przypadku deklaracji pozytywnej, ocenie podlegać będzie spójność opisu oraz szczegółowość określanych celów i analiz zawartych we wniosku rekrutacyjnym oraz/lub opracowaniach załączonych do wniosku.
Brak punktów przyznanych w ramach kryterium „Sprecyzowany cel wyjazdu” nie będzie oznaczać odrzucenia wniosku.

0-8 pkt
 
4)

Liczba indywidualnych spotkań B2B lub B2C

W ramach kryterium oceniana będzie deklarowana przez Uczestnika rekrutacji liczba spotkań B2B lub B2C, które zorganizuje we własnym zakresie podczas misji gospodarczej do Japonii poza Polsko-Japońskim Forum Eksportowym:
1) co najmniej dwa zorganizowane spotkania: 6 pkt.,
2) jedno zorganizowane spotkanie: 3 pkt.,
3) brak spotkań, które zostaną zorganizowane we własnym zakresie: 0 pkt.

Kryterium oceniane będzie na podstawie informacji zamieszczonych we wniosku rekrutacyjnym.
Brak przyznanych punktów w ramach kryterium „Liczba indywidualnych spotkań B2B lub B2C” nie będzie oznaczać odrzucenia wniosku.

UWAGA: Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji realizacji spotkań zadeklarowanych przez Uczestnika. W przypadku stwierdzenia, iż spotkania nie odbyły się z przyczyn zależnych od Uczestnika i stanowiły celowe wprowadzenie w błąd Organizatora, Organizator zastrzega sobie prawo do odrzucenia wniosku Uczestnika w trakcie rekrutacji prowadzonych w związku z organizacją przyszłych misji zagranicznych.

0-6 pkt
5)

Prowadzenie działalności eksportowej

W ramach kryterium oceniane będzie prowadzenie przez Uczestnika rekrutacji sprzedaży produktów/usług na eksport w ostatnich trzech latach, tj. latach 2021-2023.
Punkty zostaną przyznane w zależności od wysokości średniego udziału eksportu w handlu międzynarodowym lub wewnątrzwspólnotowym w obrotach firmy:
1) ponad 50%: 6 pkt.,
2) od ponad 40% do 50%: 5 pkt.,
3) od ponad 30% do 40%: 4 pkt.,
4) od ponad 20% do 30%: 3 pkt.,
5) od ponad 10% do 20%: 2 pkt.,
6) nie więcej niż 10%: 1 pkt.,
7) przedsiębiorca nie prowadził działalności eksportowej: 0 pkt.

Punkty w kryterium przyznawane będą na podstawie informacji zamieszczonych we wniosku rekrutacyjnym.
Brak przyznanych punktów w ramach kryterium „Prowadzenie działalności eksportowej” nie będzie oznaczać odrzucenia wniosku.

0-6 pkt
6)

Dynamika eksportu

W ramach kryterium oceniana będzie średnia dynamika wzrostu sprzedaży na rynki zagraniczne produktów/usług, wytwarzanych przez Uczestnika rekrutacji w latach 2021-2023:
1) ponad 50%: 6 pkt.,
2) od ponad 40% do 50%: 5 pkt.,
3) od ponad 30% do 40%: 4 pkt.,
4) od ponad 20% do 30%: 3 pkt.,
5) od ponad 10% do 20%: 2 pkt.,
6) nie więcej niż 10%: 1 pkt.,
7) przedsiębiorca nie prowadził działalności eksportowej: 0 pkt.

Punkty w kryterium przyznawane będą na podstawie informacji zamieszczonych we wniosku rekrutacyjnym.
Brak przyznanych punktów w ramach kryterium „Dynamika eksportu” nie będzie oznaczać odrzucenia wniosku.

0-6 pkt
Maksymalna liczba punktów możliwych do otrzymania 40 pkt
  1. Brak przyznanych punktów w ramach, któregokolwiek z kryteriów merytorycznych nie oznacza odrzucenia wniosku rekrutacyjnego.
  2. Do udziału w Misji zostaną zakwalifikowane firmy, które uzyskają najwyższą liczbę punktów zgodnie z kryteriami oceny merytorycznej, z zastrzeżeniem postanowień ust. 11-13 poniżej.
  3. Minimalna liczba punktów uprawniająca do udziału w Misji wynosi 21 punktów, z zastrzeżeniem postanowień ust. 12 i 13 poniżej.
  4. W przypadku kiedy liczba Uczestników, którzy otrzymali minimalną wymaganą liczbę punktów jest większa niż liczba miejsc dostępnych w ramach Misji, miejsca przyznawane będą w oparciu o liczbę uzyskanych punktów, tj. w pierwszej kolejności możliwość udziału w Misji przypadnie Uczestnikom z największą liczbą punktów, którzy znajdą się na liście podstawowej. Pozostali uczestnicy, którzy uzyskali minimalną wymaganą liczbę punktów, zajmą miejsca na liście rezerwowej.
  5. Uczestnicy, którzy zajęli miejsca na liście rezerwowej będą mogli wziąć udział w Misji wyłącznie w przypadku rezygnacji z udziału w Misji Uczestników z listy podstawowej. Rezygnacja z udziału w Misji zgłaszana jest w formie pisemnej. Za rezygnację z udziału w Misji przyjmuje się także nie przystąpienie do zawarcia umowy z Organizatorem pomimo trzykrotnego wezwania Uczestnika przez Organizatora. Wezwanie zostanie przesłane pocztą elektroniczną na adres Uczestnika wskazany we wniosku rekrutacyjnym.
  6. W przypadku, kiedy wszyscy uczestnicy w listy podstawowej oraz rezerwowej zawrą umowy z Organizatorem, a liczba miejsc dostępnych w ramach Misji nie zostanie wyczerpana, Organizator zastrzega sobie prawo do ogłoszenia rekrutacji uzupełniającej na takich samych zasadach, jak opisane w Regulaminie.
  7. W przypadku, kiedy Uczestnik Misji zrezygnuje z udziału już po podpisaniu Umowy z Organizatorem oraz po zakończeniu rekrutacji uzupełniającej, Organizator zaproponuje udział w Misji Uczestnikom, którzy znaleźli się na liście rezerwowej w ramach rekrutacji uzupełniającej.
  8. W przypadku, kiedy niemożliwe będzie uzupełnienie listy Uczestników na podstawie zapisów ust. 12-15 Organizator może zaproponować Uczestnikom udział drugiego Reprezentanta wg kolejności zgodnej z liczbą punktów uzyskanych przez Uczestnika podczas rekrutacji.
  9. W sytuacji, kiedy dwóch lub więcej Uczestników uzyska równą liczbę punktów w ramach oceny merytorycznej, rozstrzygać będzie liczba punktów uzyskana w kryterium „Liczba indywidualnych spotkań B2B lub B2C”. W przypadku, kiedy liczba punktów uzyskanych w ww. kryterium będzie równa, rozstrzygać będzie kolejność zgłoszeń, tj. data złożenia wniosku rekrutacyjnego w Etapie I rekrutacji.
  10. Ocena merytoryczna zostanie przeprowadzona w oparciu o informacje zamieszczone przez Uczestników we wniosku rekrutacyjnym.
  11. Organizator zastrzega sobie prawo zwrócenia się do Uczestników pocztą elektroniczną na adres wskazany we wniosku rekrutacyjnym o przekazanie dodatkowych informacji lub wyjaśnień w przypadku powstania wątpliwości w zakresie spełniania któregokolwiek z kryteriów merytorycznych.

§ 6.
Obowiązki Uczestnika Misji

  1. Uczestnicy zobowiązani są do:
    1) aktywnego udziału w Misji zgodnie z jej programem, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz w załącznikach do Regulaminu,
    2) przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu, a także postanowień Umowy ws. uczestnictwa w Misji, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu,
    3) zwrotu wszystkich poniesionych przez Organizatora wydatków związanych z udziałem w Misji w przypadku zawinionego naruszenia ustalonych zasad.
  2. Uczestnik ma możliwość zgłoszenia innego Reprezentanta, który posiada równorzędne kwalifikacje będące przedmiotem oceny formalnej przez Komisję Oceniającą, nie później jednak niż 14 dni przed rozpoczęciem Misji i pod warunkiem, że nie spowoduje to dodatkowych kosztów po stronie Organizatora.
  3. W przypadku rezygnacji z udziału w Misji po podpisaniu Umowy oraz w terminie krótszym niż 14 dni przed jej rozpoczęciem, Uczestnik rezygnujący z udziału zobowiązuje się zwrócić na rzecz Organizatora wszystkie koszty poniesione, związane z jego uczestnictwem w Misji. Rezygnacji należy dokonać w formie pisemnej.
  4. Uczestnicy Misji zobowiązani są do udziału w badaniach ewaluacyjnych prowadzonych przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego bądź podmioty działające na jego zlecenie, służących pozyskaniu opinii nt. udziału w Misji oraz jej efektów. Badania ewaluacyjne mogą być przeprowadzone w okresie do 5 lat po zakończeniu Misji.
  5. Uczestnik Misji wyraża zgodę na umieszczenie jego danych (w tym logotypu, zdjęć) oraz publikacji wizerunku w publicznie dostępnych materiałach promocyjnych i informacyjnych (drukowanych oraz elektronicznych) dotyczących Misji.

§ 7.
Postanowienia końcowe

  1. Udział w rekrutacji oraz w Misji jest równoznaczny z akceptacją warunków Regulaminu.
  2. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Organizatora: investinpodlaskie.pl.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Aktualna wersja Regulaminu zamieszczona będzie na stronie internetowej, o której mowa w ust. 2.
  4. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa unijnego i krajowego.
  5. Sprawy nieobjęte Regulaminem rozstrzyga Organizator.

Załączniki do Regulaminu

  • Załącznik nr 1 - Umowa w sprawie uczestnictwa w Podlaskiej Misji Gospodarczej - POBIERZ
  • Załącznik nr 2 - Wniosek rekrutacyjny - POBIERZ
  • Załącznik nr 3 - Oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy de minimis - POBIERZ
  • Załącznik nr 4 - Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - POBIERZ
  • Załącznik nr 5 - Oświadczenie dotyczące spełnienia kryteriów MŚP - POBIERZ
  • Załącznik nr 6 - Oświadczenie dotyczące zapoznania się z Klauzulą Informacyjną Administratora - POBIERZ

Newsletter

Zapisując się do naszego newslettera, będziesz na bieżąco ze wszystkimi istotnymi informacjami dotyczącymi EXPO 2025. Zapisz się już dzisiaj!

Dziękujemy!

Kontakt

Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego
Biuro Promocji Gospodarczej

ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1
15-888 Białystok

tel. 85 66 54 653
info[at]investinpodlaskie.pl

Obserwuj nas

©Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego 2024

Podlaskie - naturalna droga rozwoju